Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

Det finns positiva exempel!

Publicerad den 9 oktober, 20219 oktober, 2021

Efter gårdagens inlägg så tänkte vi att det kunde vara bra att komma med lite positiva exempel på hur polisen kan arbeta med trafiksäkerheten för oskyddade trafikanter, utan att utgå från 60-talspremissen att det är de oskyddade trafikanterna som ska ta ansvaret, eftersom ”det spelar ingen roll om du har rätt om du är död”. För det finns!

Här är ett axplock och nu har vi inte med de satsningar andra aktörer gjort, till exempel taxibolag, bussbolag och andra:

CBC Kanada
Cycling Weekly

Australien

West Midlands Police from We Ride Australia on Vimeo.

Australien
Storbritannien

ACC Dan Vajzovic taking part in #opvelo in the city for our #Roadsafetyday two minutes in and he has pulled over his first motorists who has been given words of advice for #closepass and a ticket for using a mobile while driving pic.twitter.com/a2aD3q0KK9

— Cambridge Police (@CambridgeCops) November 2, 2018

As part of today's #roadsafetyday officers will be in the city carrying out #opvelo patrols using plain clothed officers. The operation is aimed at reducing cycle causalities and targeting driving offences pic.twitter.com/g8Cypo15gw

— Cambridge Police (@CambridgeCops) November 2, 2018

We joined local authorities on Wirral today to raise awareness of Safe Pass a campaign to make the region's roads safer for cyclists. pic.twitter.com/tnJRau2tvl

— Merseyside Police (@MerseyPolice) August 2, 2017

Hej bilister. Ni menar ofta att cyklister är överallt. Lämnar ni deras cykelfält fria och ej blockerar dessa så kan de nyttja dem i stället!

— YB Södermalm (@YB_Sodermalm) April 4, 2013

Tänkvärt. Ingen vinner på generaliserande anklagelser RT @Cyklistbloggen: Liten pojke påkörd i Götgatsbacken: http://t.co/Rm2nIIxB4n #cykla

— YB Södermalm (@YB_Sodermalm) September 28, 2013

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}