[![Foto: Johanna Karlgren](/content/images/2015/03/lilla_vbron_johanna_karlgren-500x375.jpg)](/content/images/2015/03/lilla_vbron_johanna_karlgren.jpg)Foto: Johanna Karlgren
För bara några dagar sedan skrev vi om Lilla Västerbron. Nu tar staden tag i bitarna, men räcker det till?

Lilla Västerbron har renoverats men trots detta har det blivit kardinalfel. (Vi har skrivit om det tidigare, läs gärna: Stockholm ”gör allt” för att få Lilla Västerbron farbar och Fler konstigheter på splitternya cykelbanor). Även Krister Isaksson har uppmärksammat knasigheterna på andra sidan bron: Ny cykelbana på Lilla Västerbron – ska det aldrig bli rätt?.

Även DN och Mitt i-tidningarna har skrivit om detta: Lätt få punka på ny cykelbana och Ståltråd på cyklisternas mardrömssträcka.

Nu har staden i alla fall uppmärksammat detta och försöker åtgärda. Men allvarligt, kommer det här verkligen fungera? Är inte det enda rätta att lägga på ny beläggning? Knipsar man bort ståltråden kommer det väl ändå finnas ståltrådsstumpar kvar?

[![Foto: Johanna Karlgren](/content/images/2015/03/lilla_vbron_johanna_karlgren-500x375.jpg)](/content/images/2015/03/lilla_vbron_johanna_karlgren.jpg)Foto: Johanna Karlgren
Jag misstänker att följetongen om Lilla Västerbron inte är över, tyvärr.

UPPDATERAT: Nu har 25 personer arbetat i en vecka med att rensa, enligt Dagens Nyheter. Resultatet enligt artikeln: ”ju mer det skrapas i betongen med moraknivarna, desto fler ståltrådar tycks dyka upp.”