Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

DET GÅR INTE ATT HANDLA NÄR ALLT ÄR CYKELBANOR!

Publicerad den 7 oktober, 201516 januari, 2022

Fear not! English follows after the yellow posters!
I brittiska Enfield ska fyra vägar göras cykelvänliga, på ”Holländskt vis” och Londons motsvarighet till Trafikkontoret, Transport for London, har därför avsatt 30 miljoner pund för att bygga om. Det ser rasande fint ut (se bild). Läs mer i the Guardian.
Men de lokala handlarna är inte glada. Så här ser några protestlappar ut:
Enfield
Vill du handla? Det går inte för DU KAN INTE PARKERA! Vill du hämta take-away? GÅR INTE UTAN BIL! Har du små barn? INTE HÄR FÖR DET GÅR INTE UTAN BIL.
We’d like to take this moment and address the businesses in Enfield from across the North Sea: FEAR NOT! You can actually drive your small children around in a bicycle! They even seem to like it. (sorry for driving on the wrong side of the road though!)

You can also shop without a car!
Stockholm is not even remotely as bike friendly as Holland, also non-bicyclists here like to point out that we got ”hills” that make bicycling even harder. But you can STILL SHOP! Look at this short (45 sec) instruction video!

EDIT: Yes, parking is free. The ticket is verified by the cashier and then you just feed it back into the machine. No cost involved at all.
And when you’re at it, check out this Australian survey:

Using sidewalk interviews they found that 31% walked, 26% took public transit, 23% arrived by automobile, and 17% cycled to downtown that day. When asked about their expenditures, 74% of walkers, 68% of cyclists, 67% of bus riders and only 65% of motorists reported spending more than $100 downtown during a typical month. A survey of business managers indicates that they tend to underestimate the portion of their customers who walk, bicycle and use public transit.

People who walk and ride a bicycle spend money as well apparently. Sometimes even more.
With love from us here in Sweden!
EDIT, Also, this:
https://twitter.com/CycleForumHorsh/status/650998401874706432/photo/1
And: Rack for 20 drivers customers, or 2. Same space requirements:
2015-10-06 15.27.05
(Swedes, feel free to continue to: Är det bortkastade pengar att lägga pengar på cyklister?)
 

4 svar på ”DET GÅR INTE ATT HANDLA NÄR ALLT ÄR CYKELBANOR!”

  1. limme skriver:
    7 oktober, 2015 kl. 9:31 e m

    jag tycker det är sådär att de där cykelställen uppmuntrar folk att gå ut i vägbanan på väg till sin cykel.

    Laddar in …
    1. LA skriver:
      8 oktober, 2015 kl. 9:12 f m

      Göra varje modul smalare och vrida den 90 grader skulle nog fungera. Att vända den med öppningen mot trottoaren skulle bara resultera i ännu mer trottoarcykling än vi redan har.

      Laddar in …
  2. Matz skriver:
    7 oktober, 2015 kl. 9:05 e m

    Ang nått helt annat : http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/cyklist-vagrar-flytta-pa-sig-for-lastbil-orsakar-trafikstockning/

    Laddar in …
  3. Molly skriver:
    7 oktober, 2015 kl. 8:43 e m

    Underbar bild den där cyklisterna har lika mycket utrymme som biltrafiken! Kan inte förstå hur bilar kan få ta upp så mycket plats, i körbanor, parkerade på gator, och hur mycket utrymme som behövs varje gång en parkeringsplats ska läggas. Så knäppt att städer planeras med biltrafik prioriterad, och gångtrafikanter och cyklar får liksom dela på det som blir över (istället för tvärtom).

    Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d