Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

Äntligen är sopsaltaren tillbaks!

Publicerad den 6 februari, 201530 januari, 2022

Det verkar som om sopsaltaren äntligen vaknat! Ni minns säkert puckelpisten som uppstod då vintern kom igång:

Men i morse cyklade jag hela sträckan igen och från Sickla Udde hela vägen till Fotografiska såg det ut sådär som man lärt sig att det ska se ut när sopsaltaren kört: Svart asfalt som vackert kontrasteras mot omgivningens vita snö:
2015-02-06 08.21
Vi säger, välkommen in i matchen, nu går det bara framåt.
Och när lunchcykelturen sker i frickin strålande sol så är livet rättvist. Plus att det är fredag.
2015-02-06 11.26Härliga tider.
Trevlig helg!
 

4 svar på ”Äntligen är sopsaltaren tillbaks!”

  1. Erik Dahlberg skriver:
    9 februari, 2015 kl. 12:12 e m

    Fråga: Vad kostar en sopsaltare i inköp/drift relativt en konventionell snöplog/sandare, anpassad för trottarröjning? Det vore intressant att räkna på hur många minskade lårbensbrott som krävs för att finansiera detta? Ett lårbensbrott för en äldre person kostar mellan 200-400 000 kr för samhället, förutom det extra lidande som det orsakar den enskilde, där enskilda fall till och med kan leda till dödsfall.

    Laddar in …
  2. nomorese skriver:
    7 februari, 2015 kl. 12:32 e m

    Visst är det härligt när det funkar. Jag får nöjet att pendla både i Söderort och i Huddinge och i det sistnämnda har de gått från dåligt till sämre. De senaste dagarna har jag cyklat på vägen intill längs Gamla Nynäsvägen, cg-banan var obrukbar. Sopsaltare är helt klart överlägsna. Huddinge verkar vara en riktig B-kommun, svarar inte ens på klagomål.

    Laddar in …
  3. E skriver:
    6 februari, 2015 kl. 12:36 e m

    Ja, de två senaste dagarna står i stark kontrast till alla tidigare vinterdagar.
    Man undrar ju varför det tog sån tid att komma in i matchen – när det kan funka så bra och effekterna av sopsaltning är bestående. Var de ur funktion, användes de fel, premierade man andra (sämre) metoder, väntade man på torrt väder, eller skickades de helt enkelt inte ut (när de borde)? Om det sista undrar man ju varför – medveten eller omedveten miss? Var går nu alla pengarna man sparat på indraget cykelbaneunderhåll?

    Laddar in …
    1. Richard skriver:
      6 februari, 2015 kl. 7:44 e m

      Jag gissar att sopsaltarens enda chaufför har varit sjuk eller så har hen vabbat

      Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d