Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

Copenhagenize tips till trafikplanerarna

Publicerad den 10 januari, 201423 januari, 2022

How cities should be designed. bild: Copenhagenize Design Co.
How cities should be designed. bild: Copenhagenize Design Co. CC BY-NC-ND 2.0

Fler grymma bilder hittar du i Copenhagenize Flickr-set.
Ha en skön helg allihop!

13 svar på ”Copenhagenize tips till trafikplanerarna”

  1. GeviMariaClemes skriver:
    11 januari, 2014 kl. 2:13 e m

    RT @Cyklistbloggen: Copenhagenize tips till trafikplanerarna:
    http://t.co/ydbhe5PNUK #cykla #trafikplanering

    Laddar in …
  2. zeraien skriver:
    10 januari, 2014 kl. 10:46 e m

    RT @Cyklistbloggen: Copenhagenize tips till trafikplanerarna:
    http://t.co/ydbhe5PNUK #cykla #trafikplanering

    Laddar in …
  3. serlu skriver:
    10 januari, 2014 kl. 8:37 e m

    RT @Cyklistbloggen: Copenhagenize tips till trafikplanerarna:
    http://t.co/ydbhe5PNUK #cykla #trafikplanering

    Laddar in …
  4. Richard skriver:
    10 januari, 2014 kl. 7:58 e m

    Jag gillar den här eftersom den är så sann: cyklisterna har inte ens en sammanhängande färdväg.
    http://www.flickr.com/photos/16nine/8415594735/in/set-72157639612557226

    Laddar in …
    1. Billös skriver:
      11 januari, 2014 kl. 7:23 f m

      Bra serie med bilder. ”!950 – present” en utsökt illustration. Men är inte en cykelled någonstans där man ska leda cykeln? 🙂
      Om det bara var trafikplanerare som tänkte på detta 1950-talsvis: även t.ex. vissa DN-krönikörer och ”Bilen har kommit för att stanna” på SvD Opinion (obetalbar kommentar till denna: ”Cykel är ett transportmedel för u-länder”).

      Laddar in …
      1. JosephTR skriver:
        11 januari, 2014 kl. 8:03 f m

        När jag läser kommentarsfältet till ”Bilen har kommit för att stanna” inser jag hur svårt det kommer vara att ändra folks attityder gentemot trafik. Det känns tom uppgivet…

        Laddar in …
        1. taliz skriver:
          11 januari, 2014 kl. 9:34 e m

          Det har till stora delar att göra med att någon på SVDs externa bolag som modererar kommentarerna godtyckligt tar bort kommentarer som kritiserar bilismen. Dvs de kommentarer som blir kvar är från bilister.
          Jag har klagat hos SVDs kundombudsman, då jag anser det är riktigt illa att de tillåter sådan censur och godtycklig radering av inlägg. Det får ju folk som läser kommentarerna att tro just att alla vill ha ökade satsningar på bilismen.

          Laddar in …
          1. taliz skriver:
            13 januari, 2014 kl. 7:16 e m

            Tydligen bryr sig inte SVD. ”Nej, jag har inte tid till fortsatt diskussion nu.” är svaret jag fått från dom. De struntar alltså fullkomligt i att deras externa modereringsbolag har lekstuga.

            Laddar in …
        2. knight22 skriver:
          12 januari, 2014 kl. 8:20 f m

          När det gäller parkeringsplatser så kan de användas till vilket fordon som helst. I min erfarenhet är det en mycket effektiv metod att hyra parkeringsplatse designade för bilar men parkera cyklar på dem, det retar gallfeber på brf:er och hyresvärdar och får dem att utöka den för cyklar avsedda parkeringsytan.

          Laddar in …
  5. JennieVictoria skriver:
    10 januari, 2014 kl. 7:48 e m

    RT @Cyklistbloggen: Copenhagenize tips till trafikplanerarna:
    http://t.co/ydbhe5PNUK #cykla #trafikplanering

    Laddar in …
  6. JennieVictoria skriver:
    10 januari, 2014 kl. 7:48 e m

    RT @cykelbloggar: Cyklistbloggen: Copenhagenize tips till trafikplanerarna http://t.co/OL8N8CAGj8 @Cyklistbloggen

    Laddar in …
  7. jwolfers skriver:
    10 januari, 2014 kl. 7:37 e m

    RT @Cyklistbloggen: Copenhagenize tips till trafikplanerarna:
    http://t.co/ydbhe5PNUK #cykla #trafikplanering

    Laddar in …
  8. cykelbloggar skriver:
    10 januari, 2014 kl. 7:37 e m

    Cyklistbloggen: Copenhagenize tips till trafikplanerarna http://t.co/OL8N8CAGj8 @Cyklistbloggen

    Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d