Samtidigt försvann Trafikverkets stolpar

| 12 kommentarer

Stockholms Stad har inte rört stolpen på Rutger Fuchsgatan, men på andra sidan stan, vid Universitetet, har Trafikverket varit aktiva. De har sågat ner stolparna som stod i cykelbanan.

Före:

Foto: Marcus Wileen

Foto: Marcus Wileen

Och efter:

påpåväg mot uni 4 (1) Viktor Kock Appelgren

Foto: Viktor Kock Appelgren

Så här skriver Trafikverket själva om lösningen:

Enligt projektledaren för Frescati/Värtan har man åtgärdat den olämpliga placeringen av belysningsstolparna. De står nu i mittrefugen. Inom kort kommer linjemålningarna att återställas. Vi kommer även att göra en del övriga åtgärder i området som att flytta på en del skyltar, måla nya linjer och justera kantstenar.

So, det händer saker, bättre sent än aldrig och allt sånt.

Läs tidigare inlägg:

Stolpe ut för ny cykelbana

Stolpe ut för ny cykelbana 2

Författare: Christian

Christian har cyklat till och från jobbet sedan 2004. Tidigare på en allt risigare Skeppshult Populär, numera med barnen på en Nihola Family

Leave a Reply

12 Kommentarer på "Samtidigt försvann Trafikverkets stolpar"

Låt mig veta när
avatar
trackback

[…] Trafikverkets stolpar som sedan sågades ner Foto: Marcus Wileen […]

trackback

[…] vägmarkeringarna fick fräsas bort i efterhand, stolparna sågas ner. Och sedan måla om vägbanan igen. Vad kostade det? Tittar man på Marcus bild ovan så är det ju […]

trackback

[…] För dyrt alltså. Pengarna är slut. Kanske hade de haft råd om de inte tvingades såga ner gatlampor. […]

André
Gäst

Som student på SU tycker jag absolut att det har blivit bättre men jag förstår fortfarande inte riktigt hur de har tänkt. Cykelbanan är jättesmal och slingrig trotts att den går mitt på en gräsmatta. Det finns hur mycket plats som helst. Eftersom man lätt hamnar på fel sida cykelvägen har du nu delat den och separerat de olika färdriktningarna. Dock blir varje fil minimal för slalombanan.

Ner mot stan så finns det flera busshållplatser där gång och cykelbanor blandas hejvilt med lite information på vägen. Gångfiler blir cykelfiler och tvärt om fram och tillbaka med lite varning. Bygg en ordentlig busshållplats som är säker.

Jonatan
Gäst

Jag har alltid tyckt att Trafikverket verkar en aning mer kompetenta än Stockholms stad och det känns som detta bekräftar det. Skönt att de kan göra om och göra rätt.

Fredrik Jönsson
Gäst

Det är ju fortfarande det sköna läget att de som cyklar in mot stan ska cykla kloss intill mötande bilar på en trafikled utan någon barriär mellan. Det kittlar dödsskönt i kistan på andra ställen med avsevärt mindre trafik man behöver göra det.

non
Gäst

Känns som man får en backspegel i ansiktet när som helst.

felix reychman
Gäst

Vi har ju tidigare noterat att det finns en hel del att åstadkomma. Kanske är det en smula förmätet att förvänta sig att allt ska göras samtidigt.
Även kommunalanställda kan behöva få jobba sekvensiellt…

jwolfers
Gäst

RT @Cyklistbloggen: Samtidigt försvann Trafikverkets stolpar http://t.co/VaOgYs7fu5 #cykla

Jocke von Scheele
Gäst

Det där var förbanne mig det finaste jag hört sen jag konfirmerades! Jag hörde rykten om det härom dagen, men vågade inte tro på det, förrän nu. Det är nästan så man funderar på om det kan vara photoshoppat. 🙂

cykelbloggar
Gäst

Cyklistbloggen: Samtidigt försvann Trafikverkets stolpar http://t.co/E5tZAUBsKI @Cyklistbloggen

CLW_Everett
Gäst

@Cyklistbloggen Fantastiskt @Trafikverket Det går ju att få bort stolpar och erkänna fel. Nu behöver vi bara rensa resten av cykelbanorna.

wpDiscuz