Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

Propagandacykling i morse

Publicerad den 16 oktober, 201313 december, 2021

Herrejösses. Det var helt otroligt fint i solen i morse.

propaganda cykling liten

3 svar på ”Propagandacykling i morse”

  1. Bike sporter skriver:
    20 oktober, 2013 kl. 5:59 e m

    Det vore önskvärt om det alltid vore så fint och högst 24 grader varmt. Vid temperaturer över 24 grader är det bara obehagligt att cykla, man svettas mer än vanligtvis vid cykelsporten. Men så fint är det inte alltid. Ibland är det regnigt vilket jag inte gillar. Lite moln stör mig inte när jag cyklar men bara så det inte regnar ute. Men jag har trots allt cyklat vid regn också, men då har det börjat regna efter att jag har börjat cykla. En gång har jag cyklat från Överlida till Svenljunga vid 8 plusgrader och när jag kom till Holsljunga har det börjat småregna. Pappa som körde sin bil som följebil åt mig den första gången då jag cyklade 31 kilometer ville då plocka upp mig i Holsljunga men jag har nekat mot det och fortsatt cykla eftersom det bara småregnade, jag förklarade för pappa att ett sådant lätt duggregn är oskadligt, att man inte blir förkyld av ett sådant regn och att det kommer att upphöra efter några minuter. Och det var så det blev. En annan gång har jag cyklat från Överlida till Svenljunga utan följebil och det började spöregna efter att jag har passerat Holsljunga. Jag hade ingen ström kvar i mobilbatteriet när pappa ville ringa upp mig men han tänkte sig att jag ville slutföra resan trots spöregnet och det var så jag ville. Nu kanske man kan bli förkyld av att cykla i spöregn men det var över 20 grader ute. Ena sidan är det obehagligt när det regnar när man cyklar men å andra sidan är det skönt att man har något som spolar av svetten när man cyklar.
    Jag gillar cykelsporten så mycket att jag har till och med tagit reda på att det finns elbilar som verkligen tränar både muskelstyrkan och konditionen. Elbilen heter Twike och man måste ha körkort för att få köra en sådan. Dess topphastighet är 85-90 kilometer i timmen, motoreffekten är 6 kilowatt, bilen är tvåsitsig med cykelpedaler som både chauffören (eller piloten som vissa Twike-chaufförer kallar sig) och passageraren kan trampa på för att ladda batterier och hjälpa elmotorerna och bagageutrymmets volym är 250 liter. Elbilen är hyfsat billig, den kostar runt 150000 svenska kronor, den billigaste kostar runt 120000 kronor. Räckvidden för de nyaste elbilarna är 300 kilometer och laddningstiden är 1 timme i Europa där laddningsspänningen är 220 eller 230 volt som i Sverige och övriga EU-medlemsländer, annars är den 2 timmar om man laddar bilen i USA där laddningsspänningen är 110 volt och 115 volt i Kanada. Jag blev så intresserad av elbilen Twike att jag kan säga att jag kommer att köpa den hyfsat billiga elbilen jämfört med andra dyrare automobiler. Vissa Twike-ägare har som mål att leva helt utan automobil. Den viktigaste fördelen för en Twike är att man kan cykla när det regnar utan att det regnar på cyklisterna då vindrutan och taket skyddar mot regndropparna.

    Laddar in …
  2. cykelbloggar skriver:
    16 oktober, 2013 kl. 12:40 e m

    Cyklistbloggen: Propagandacykling i morse http://t.co/sJD485FWFF @Cyklistbloggen

    Laddar in …
  3. jwolfers skriver:
    16 oktober, 2013 kl. 12:29 e m

    RT @Cyklistbloggen: Propagandacykling i morse:
    http://t.co/HGnnU8xaOa #cykla

    Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d