Det tycks som om svenska reklambolag har upptäckt att cykelsadeln är en utmärkt reklambärare. Inte nog med att cyklisten förmodligen blir glad över att få ett gratis regnskydd, h*n kommer dessutom köra runt med det över hela stan. Win-win får man väl säga. Men det slår mig när jag ser dem så här samlade, att det är rätt mycket positiv affirmation i texterna. Jag vet inte om man ska tolka alla hejarop som är tryckta på dem som att reklambranschen tycker det är jobbigt att cykla, eller om de bara är målgruppsanpassade inför cyklisternas förmodat hälsoninriktade inställning.

[![Sadelskydd Bra jobbat](http://farm7.static.flickr.com/6099/6344444481_672d1508ef_z.jpg)](http://www.flickr.com/photos/35366662@N05/6344444481/ "Sadelskydd Bra jobbat by Christian Gillinger, on Flickr")Bra jobbat!
[![Sadelskydd grönt](http://farm7.static.flickr.com/6052/6345192856_b236a6da9e_z.jpg "Sadelskydd grönt")](http://www.flickr.com/photos/35366662@N05/6345192856/ "Sadelskydd grönt by Christian Gillinger, on Flickr")Njut!
[![Sadelskydd Blodtrycket](http://farm7.static.flickr.com/6226/6345192076_fbc1cfd706_z.jpg)](http://www.flickr.com/photos/35366662@N05/6345192076/ "Sadelskydd Blodtrycket by Christian Gillinger, on Flickr")Blodtrycket – check!
[![Sadelskydd pantbank](http://farm7.static.flickr.com/6096/6345193190_b4993c1a37_z.jpg)](http://www.flickr.com/photos/35366662@N05/6345193190/ "Sadelskydd pantbank by Christian Gillinger, on Flickr")

Sadelskydd Juniorwebben