Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

Cred till stan och entreprenörer som fixar rätt

Publicerad den 16 juni, 201617 januari, 2022

Vi skriver när vi tycker det blivit fel, då är det bra att skriva när det sedan fixas. Därför:
Fixat:
13346387_1134513636599796_2966611479522821768_o
Läs här.
Fixat:
13417040_1138609962856830_4269334291206276400_o
Och den här fixades dagen efter enterprenören hörde av sig till oss. Bra igen Skanska.
13443059_1138610042856822_8122739508268117447_o
Läs mer här.
Tre snabba, så blev det rätt. Toppen!

12 svar på ”Cred till stan och entreprenörer som fixar rätt”

  1. Robert Andersson skriver:
    19 juni, 2016 kl. 11:07 f m

    Ser bättre ut, men borde nog ha stått ”gäller ej cykel, moped klass II”. Alt ”gäller cykel, tvåhjulig moped”.

    Laddar in …
  2. Arne B skriver:
    18 juni, 2016 kl. 5:48 e m

    Götgatan söderut mellan Högbergsgatan och nerfarten till Söderleden är nu också skyltad med ”Motorfordonstrafik förbjuden”. Det blir skönt att slippa bilar där… #plötsligthänderdet

    Laddar in …
  3. Dmitri Fedortchenko skriver:
    18 juni, 2016 kl. 1:39 f m

    är det bara jag eller är det något magiskt med den tillägsskylten?
    ”Gäller ej cykel”.
    Mmm, låter som musik i mina öron. Såna bör sättas upp på fler ställen 😉

    Laddar in …
  4. Tomas skriver:
    17 juni, 2016 kl. 6:39 e m

    Ett annat exempel på att det är svårt att komma ihåg att skyltar gäller för cyklister från en färsk artikel:
    http://mitti.se/fortfarande-trangt-i-trafiken-runt-klara-vattugrand/
    ”Man får inte köra in på Klara Vattugränd med bilen från Vattugatan”
    Gatan har gjorts om från enkelriktad till att tillåta cykling i båda riktningar men samtidigt(?) har man satt upp en skylt som innebär att man inte får svänga in på gatan med cykel.

    Laddar in …
  5. Anders M skriver:
    17 juni, 2016 kl. 2:36 e m

    Det är nya pilar i gatan för den sista bilden nu. Jag tog inget foto, men skillnaden mot hur det var innan de skrapade bort pilarna är att den vänstra ”filen” (filerna är alltså tillbaka) BÅDE har en pil för vänstersväng och en rakt fram. Den högra ”filen” har bara en pil rakt fram. Ingen högersvängspil stod att finna.

    Laddar in …
    1. Anders Andersson skriver:
      19 juni, 2016 kl. 10:11 f m

      Det betyder att den laglydige cyklisten inte kan svänga in på Hornsgatan från slussen, vare sig söderifrån eller norrifrån. Men det är ju tydligt och välskyltat…

      Laddar in …
      1. Christian Gillinger skriver:
        19 juni, 2016 kl. 9:13 e m

        Samtidigt har de nu också märkt upp cykelvägen mot Hornsgatan precis efter. Och juridiskt *ska* de inte ha någon betydelse. Även om tingsrätten i Göteborg haft annan åsikt.

        Laddar in …
        1. Matz skriver:
          21 juni, 2016 kl. 2:10 e m

          Jo, men problematiken för högersvängande cyklister kvarstår ju, vid grön signal måste man ju korsa ett övergångställe som har samma signalindikering …….
          Komplikationer kommer fortsättningsvis uppstå mellan cyklister å gående när de har grönt samtidigt …..
          ”Högersvängande” cyklister borde ha samma trafiksignal som biltrafiken som kommer upp från södermalmstorg och ska in på Hornsgatan ….. ( ”cykelfilen” borde dock avgränsas mer så att inte nån bil kan ”gena” genom den )

          Laddar in …
    2. Anders M skriver:
      22 juni, 2016 kl. 3:33 e m

      Och nu är äntligen pilarna som de ska vara. I alla fall i morse, vem vet hur de ser ut nu…

      Laddar in …
      1. Christian Gillinger skriver:
        22 juni, 2016 kl. 3:54 e m

        Yes, vi pratade med entreprenören häromdagen. De skulle fixa.

        Laddar in …
        1. Christian Gillinger skriver:
          22 juni, 2016 kl. 8:45 e m

          Så:

          Laddar in …
  6. Lasse skriver:
    16 juni, 2016 kl. 11:26 e m

    Det finns massor av ställen i stan där tilläggstavlor borde nämna cykel, men inte gör det.
    En annan typ av felskyltning förekommer på gator som är enkelriktade för bilar men där man ordnat motgående cykeltrafik. Man sätter upp, eller behåller, skylten E16, Enkelriktad trafik, trotts att gatan inte är enkelriktad längre. Det är inte oväsentligt. För skall man svänga vänster från en enkelriktad gata skall man placera sitt fordon långt till vänster. Då hindrar man ju mötande cyklister. Eller blir helt överraskad av en sådan! Ev. målning i gatan syns ju inte alltid under vintern.

    Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d