Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

Sprillas nya cykelfält på Valhallavägen! Med stolpe!

Publicerad den 26 augusti, 20159 februari, 2022

För vem vill inte ha ett trafikljus mitt i cykelvägen liksom.

11094695_10153130533431818_9117119627201040257_n
Foto: Demi Barbanousse‎

Det är såklart inte färdigt ännu. Det ska ju rättas till. Snart? Nej, inte särskilt. Enligt Trafikkontoret:

Platsen du fotat är inte färdigbyggd ännu. Örat ska smalnas av så att cykelfältet bibehåller sin bredd. Dessvärre saknar vår årsentreprenör resurser att göra det i år vilket gör att vi förhoppningsvis kan få det färdigställt till våren.

Aschdå, visst väntar vi gärna nästan ett år. Vad är väl en stolpe mitt i vägen?

10 svar på ”Sprillas nya cykelfält på Valhallavägen! Med stolpe!”

  1. Lasse skriver:
    29 augusti, 2015 kl. 1:20 e m

    Kanske en vink om att även cyklister skall stanna vid rött? 🙂
    Allvarligt talat, varför planerar och genomför man inte allt på en gång, som flera har frågat sig. Idioti!

    Laddar in …
  2. Ingrid skriver:
    28 augusti, 2015 kl. 9:00 f m

    Vore det inte bra om alla vägbyggare och entreprenörer lärde sig att inte stolpar 40 cm från körbanan betyder stolpar 40 cm in i cykelbanan, utan 40 cm från körbanan OCH cykelbanan? Tänk vad pengar som skulle sparas?
    http://www.corren.se/asikter/ordet-fritt/farliga-cykelbanor-i-skanninge-8532332.aspx

    Laddar in …
  3. Anders M skriver:
    27 augusti, 2015 kl. 1:24 e m

    Det finns tydligen 250 cykelmiljoner vikta enbart för i år, att döma av det nya styrets ambitioner. Så det är bara att jobba loss!

    Laddar in …
  4. felix reychman skriver:
    27 augusti, 2015 kl. 12:16 e m

    Va?! ”Vår entreprenör saknar resurser”? Vafan är det? Finns det bara ett företag som kan flytta stolpar?
    Det kan vara den lamaste dummaste ursäkter på länge!
    Och varför är det alltid så självklart att det ska vara cykelfältet som ska stryka på foten? Hur vore det om man då målade om linjerna, för en djävla pensel ska de väl kunna få tag i, och lät cykelfältet behålla sin bredd i en både runt, och lät de andra fälten smalna av.

    Laddar in …
  5. Non skriver:
    26 augusti, 2015 kl. 10:59 e m

    Fem miljarder på norra länken, förutsättningen var att kunna minska trafiken och ordna för bostäder och cykeltrafik runt vallhallavägen. Nu kommer den bittra verkligheten, att allt var en lögn.

    Laddar in …
  6. Jocke von Scheele skriver:
    26 augusti, 2015 kl. 10:21 e m

    Den där cykelmiljarden, vart tog den vägen?

    Laddar in …
  7. Martin skriver:
    26 augusti, 2015 kl. 9:01 e m

    Jag köper det över att cykla i lera bland fotgängarna. Klart förbättring över dagens lösning. Håller tummarna att de ta tag i Lidingövägen snart…

    Laddar in …
  8. Lars skriver:
    26 augusti, 2015 kl. 7:49 e m

    Man kan se det från den positiva sidan. Det hade ju inte varit bättre att skjuta upp hela projektet på grund av den här stolpen.
    Men jag skulle ju uppskatta om de varnade för avsmalnande körfält på något sätt.

    Laddar in …
    1. Christian Gillinger skriver:
      27 augusti, 2015 kl. 4:54 e m

      Frågan är varför man inte planerade hela projektet klart på en gång? Man ser ju sällan vägar byggas halvklara, släppas på trafik och sedan säga att vi tar resten i vår?

      Laddar in …
  9. Håkan skriver:
    26 augusti, 2015 kl. 6:44 e m

    För sådär hundra miljoner kan nog årsentreprenören tänka sig att fixa fram resurser. Pengar verkar ju finnas.

    Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d