Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

Höstens cykeltack på onsdag

Publicerad den 15 september, 201413 januari, 2022


Nu på onsdag 17 september delar staden i samarbete med Naturskyddsföreningen ut höstens ”Tack för att du cyklar”-påse.

Innehållet i vårens "Tack för att du cyklar"-påse 2014
Innehållet i vårens ”Tack för att du cyklar”-påse 2014

Från klockan 7 delas påsarna ut så länge de räcker. Och de brukar gå åt med ordentlig fart!
Här kan du få tag på en påse:
1. Alvik (Alviksplan, cykelbanan Måleributiken)
2. Liljeholmsbron (på krönet, östra sidan)
3. Ekelundsbron (Solnasidan)
4. Slussen
5. Skanstull (utanför banken vid trafikljusen)
6. Götgatan (vid Katarina bangata). Inklusive cykelmek
7. Hammarbyfärjan (Södermalmssidan)
8. Roslagstull (norra sidan). Inklusive cykelmek
9. Stadshuset (mitt emot Stadshusgrillen). Inklusive cykelmek
10. Norrtull (nära infarten mot Stallmästargården)
11. Lidingöbron (Ropstensidan)
12. Sankt Eriksplan
13. Raoul Wallenbergs torg.
14. Älvsjö station (vid cykelpumpen)
15. Kista (under bron där Kistagången går under Torshamnsgatan). Inklusive cykelmek
16. Hökarängen (korsningen Örbyleden/Lingvägen)
Läs mer och se alla utdelningsställen på en karta på Stockholms webbplats.
Vårens påse innehöll en cykelpump, kanske det mest matnyttiga på länge. Vad skulle du vilja hitta i din påse?

20 svar på ”Höstens cykeltack på onsdag”

  1. Jocke von Scheele skriver:
    16 september, 2014 kl. 10:22 f m

    I min cykelpåse vill jag ha:
    1. En sekatör, så jag enkelt kan klippa ner skymmande buskage
    2. En sprejflaska så jag kan markera hål i gatan, brunnar som sticker upp och andra kanter
    3. Telefonnummer till en felanmälningstjänst som funkar.
    Det sista är viktigast av allt. Vet inte om Stockholms driftscentral fortfarande kräver gatuadress när man ska felanmäla cykelbanor. Har gett upp att ringa dit, eftersom man sällan har en gatuadress till en cykelbana och då vet man att ens anmälan hamnar i papperskorgen.

    Laddar in …
    1. Anders Andersson skriver:
      16 september, 2014 kl. 12:25 e m

      Instämmer i att det vore praktiskt – men det kräver att den i andra änden sitter med en karta framför sig och kan staden – inte sitter utlokaliserad till Vilhelmina. Är folk beredda att betala högre skatt för att få det så?
      Rika hipsters åker omkring med GPS i fickan, så för dem vore det en möjighet men vanliga fattiga satar har inte den möjligheten – och kommunen måste behandla alla lika – inte ge gräddfil åt dem som råkar vara resursstarka.

      Laddar in …
      1. Ms_Xx skriver:
        16 september, 2014 kl. 6:05 e m

        Fast numera har t.om många lågstadiebarn en GPS i fickan… inte senaste iPhonemodellen kanske, men man behöver ju inte ha värstingmodellen (inte ens om man är rik) :-).

        Laddar in …
        1. Anders Andersson skriver:
          16 september, 2014 kl. 9:04 e m

          Jag har en mobil med 12 knappar – då är jag den modernaste i min familj… Du får vänta 30 år tills vi fossiler slutat cykla, innan du introducerar en tjänst som bygger på att alla har GPS och förstår hur man ska använda den 😉

          Laddar in …
    2. Arne B skriver:
      16 september, 2014 kl. 4:02 e m

      Jag kan varmt rekommendera http://fixamingata.nu där man kan markera felet på en karta och bifoga en bild. Tillsammans med en beskrivning av felet är det sannolikt bättre än att ringa och försöka förklara. Jag tycker jag har fått god respons på rapporterade fel hittills.

      Laddar in …
    3. Aliide skriver:
      17 september, 2014 kl. 9:55 e m

      cykelrapporten.se och appen funkar rätt bra, gps position. Trafik Stockholm om man vill snacka direkt.
      Har för övrigt ingen lust att såga ner träd och sly själv. Anser jag de som har som arbete att faktiskt underhålla banorna göra.
      Och jag stör mig fortfarande på att ingen vill kännas vid dörrarna vid Älvsjö station, nu ikväll full stopp vid in och ut, de öppnas ju inte utan att man kör på dem! Kan någon bryta strömmen (el montera ner dem snarare), tack! Annars kommer jag för bövelen bekosta likvärdiga dörrar och placera på valfri bilväg, där hjärnan på Exploateringskontoret bakom hela skiten kör så får han se hur kul det är!

      Laddar in …
  2. dirt skriver:
    15 september, 2014 kl. 8:40 e m

    Som vanligt så har man passerat Jippot 30 innan start..

    Laddar in …
    1. Ms_Xx skriver:
      16 september, 2014 kl. 6:06 e m

      Och när jag kommer har påsarna tagit slut. Man kan dock få en med posten om man vill också!

      Laddar in …
  3. Waldemar skriver:
    15 september, 2014 kl. 5:41 e m

    Nej tack, vill inte ha. Ge det till bilister istället som ”Börja-cykla-påse.” Oss som tack kan ni ge cykelvägar som inte ser ut som bäckebölja…

    Laddar in …
  4. Pia Stenervall Stockholms stad skriver:
    15 september, 2014 kl. 4:42 e m

    Utdelningsstationerna på listan anges med reservation för ändringar på grund av akuta trafikarbeten eller annat som påverkar framkomlighet eller säkerhet på platsen. Vi brukar göra en avstämning dagarna innan för att se så att det ska funka på plats. Vi vill självklart inte stå ivägen eller skapa riskfyllda situationer så om det behövs flyttar vi stationen en liten bit. Bra att få er synpunkt – Tack!

    Laddar in …
    1. Anders Andersson skriver:
      15 september, 2014 kl. 5:09 e m

      Och om ni vill medverka till att sprida ut cyklisterna lite och inte orsaka värsta trängseln utan utnyttja befintliga kapaciteten bättre, så ställ er där mellan kl 10 och 12 istället för mellan 7 och 9.

      Laddar in …
      1. Christian Gillinger skriver:
        15 september, 2014 kl. 6:20 e m

        Fast då missar de ju morgonpendlarna?

        Laddar in …
  5. Richard skriver:
    15 september, 2014 kl. 2:52 e m

    Varför inte ett gott mixpaket med nötter, torkad frukt och bär? Som visar att vi cyklister använder ett annat (mer nerbrytbart) bränsle?

    Laddar in …
  6. felix reychman skriver:
    15 september, 2014 kl. 1:58 e m

    Hur tänkte de där med Liljeholmsbron? Är det inte trångt där ändå?
    Ja, jag uppskattar att få present, även om det är 90% pekpinne (eller, det vetefan ändå…), men att ställa sig på en plats som är notoriskt underdimensionerad i rusningstid är kanske ändå inte full poäng?

    Laddar in …
    1. Jeroen Wolfers skriver:
      15 september, 2014 kl. 2:56 e m

      Hm, verkar ju märkligt. Ifall du åker där på onsdag, knäpp en bild vetja!

      Laddar in …
      1. felix reychman skriver:
        15 september, 2014 kl. 2:57 e m

        Will do!

        Laddar in …
    2. Thomas Egrelius skriver:
      15 september, 2014 kl. 4:14 e m

      Håller helt med. Förra hösten stod de nere vid rödljuset om jag minns rätt. Funkade väl ganska bra tror jag. Lär ju vara bättre än på brokrönet.

      Laddar in …
      1. felix reychman skriver:
        15 september, 2014 kl. 4:15 e m

        Minns också att det funkade bra, sist jag såg dem på hörnet norr om bron…

        Laddar in …
  7. cykelbloggar skriver:
    15 september, 2014 kl. 1:20 e m

    Cyklistbloggen: Höstens cykeltack på onsdag http://t.co/ao3cjOQVYL @Cyklistbloggen

    Laddar in …
  8. Grave_Dohl skriver:
    15 september, 2014 kl. 1:13 e m

    @Cyklistbloggen Och Cykelmek i kista igen, då behöver ju inte @Cykloteket hämta sin jvla gatupratare:/

    Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d