Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

Samtidigt försvann Trafikverkets stolpar

Publicerad den 25 oktober, 201317 juni, 2022

Stockholms Stad har inte rört stolpen på Rutger Fuchsgatan, men på andra sidan stan, vid Universitetet, har Trafikverket varit aktiva. De har sågat ner stolparna som stod i cykelbanan.
Före:

Foto: Marcus Wileen
Foto: Marcus Wileen


Och efter:

påpåväg mot uni 4 (1) Viktor Kock Appelgren
Foto: Viktor Kock Appelgren

Så här skriver Trafikverket själva om lösningen:

Enligt projektledaren för Frescati/Värtan har man åtgärdat den olämpliga placeringen av belysningsstolparna. De står nu i mittrefugen. Inom kort kommer linjemålningarna att återställas. Vi kommer även att göra en del övriga åtgärder i området som att flytta på en del skyltar, måla nya linjer och justera kantstenar.

So, det händer saker, bättre sent än aldrig och allt sånt.
Läs tidigare inlägg:
Stolpe ut för ny cykelbana
Stolpe ut för ny cykelbana 2

9 svar på ”Samtidigt försvann Trafikverkets stolpar”

  1. André skriver:
    26 oktober, 2013 kl. 11:08 f m

    Som student på SU tycker jag absolut att det har blivit bättre men jag förstår fortfarande inte riktigt hur de har tänkt. Cykelbanan är jättesmal och slingrig trotts att den går mitt på en gräsmatta. Det finns hur mycket plats som helst. Eftersom man lätt hamnar på fel sida cykelvägen har du nu delat den och separerat de olika färdriktningarna. Dock blir varje fil minimal för slalombanan.
    Ner mot stan så finns det flera busshållplatser där gång och cykelbanor blandas hejvilt med lite information på vägen. Gångfiler blir cykelfiler och tvärt om fram och tillbaka med lite varning. Bygg en ordentlig busshållplats som är säker.

    Laddar in …
  2. Jonatan skriver:
    25 oktober, 2013 kl. 4:50 e m

    Jag har alltid tyckt att Trafikverket verkar en aning mer kompetenta än Stockholms stad och det känns som detta bekräftar det. Skönt att de kan göra om och göra rätt.

    Laddar in …
  3. Fredrik Jönsson skriver:
    25 oktober, 2013 kl. 3:15 e m

    Det är ju fortfarande det sköna läget att de som cyklar in mot stan ska cykla kloss intill mötande bilar på en trafikled utan någon barriär mellan. Det kittlar dödsskönt i kistan på andra ställen med avsevärt mindre trafik man behöver göra det.

    Laddar in …
    1. non skriver:
      4 maj, 2014 kl. 10:20 f m

      Känns som man får en backspegel i ansiktet när som helst.

      Laddar in …
  4. felix reychman skriver:
    25 oktober, 2013 kl. 3:07 e m

    Vi har ju tidigare noterat att det finns en hel del att åstadkomma. Kanske är det en smula förmätet att förvänta sig att allt ska göras samtidigt.
    Även kommunalanställda kan behöva få jobba sekvensiellt…

    Laddar in …
  5. jwolfers skriver:
    25 oktober, 2013 kl. 3:04 e m

    RT @Cyklistbloggen: Samtidigt försvann Trafikverkets stolpar http://t.co/VaOgYs7fu5 #cykla

    Laddar in …
  6. Jocke von Scheele skriver:
    25 oktober, 2013 kl. 3:00 e m

    Det där var förbanne mig det finaste jag hört sen jag konfirmerades! Jag hörde rykten om det härom dagen, men vågade inte tro på det, förrän nu. Det är nästan så man funderar på om det kan vara photoshoppat. 🙂

    Laddar in …
  7. cykelbloggar skriver:
    25 oktober, 2013 kl. 2:35 e m

    Cyklistbloggen: Samtidigt försvann Trafikverkets stolpar http://t.co/E5tZAUBsKI @Cyklistbloggen

    Laddar in …
  8. CLW_Everett skriver:
    25 oktober, 2013 kl. 2:18 e m

    @Cyklistbloggen Fantastiskt @Trafikverket Det går ju att få bort stolpar och erkänna fel. Nu behöver vi bara rensa resten av cykelbanorna.

    Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d