Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

Du damen, det där med hyfs

Publicerad den 17 mars, 201512 januari, 2022


Vi är väl inte överdrivet imponerande om stadens arbete med Lilla Västerbron, något vi skrivit om här: Fler konstigheter på splitternya cykelbanor, Stockholm gör ”allt” för att göra Lilla Västerbron farbar och Nu ordnas Lilla Västerbron, men räcker det?. Därmed är vi mycket tacksamma för de som jobbar med att försöka reparera felet.

Foto: Johanna Karlgren
Foto: Johanna Karlgren

Vi har, delvis genom er läsare som passerar Lilla Västerbron, en dialog med de som jobbar på plats med att försöka rädda situationen. Dessa hjältar som kryper på knä för att försöka få bort de tusentals ståltrådarna som förstör däcken. Då blir åtminstone jag uppriktigt förbannad när jag läser det här i en kommentar från en av de som sliter på plats:

Cykla försiktigt i sommar, sänk farten på cyklarna och respektera oss på arbetsplatsen när ni ser att det är personal som arbetar där. Bussar och bilar saktar ner, det kom en dam där igår cyklandes och skrek ”Ur vägen, vad håller ni på med”

Jo, det de håller på med, kära dam, är att reparera stadens misstag och förbättra miljön för oss som cyklar. Var så förbannat vänlig och sakta ned där de jobbar.
För det gör vi andra, eller hur?

5 svar på ”Du damen, det där med hyfs”

  1. eldrift skriver:
    18 mars, 2015 kl. 9:25 f m

    Skulle man inte kunna köra över med ångvält och knäcka alla och sedan bara sopa upp? Hade väl gått på några minuter eller skulle det inte fungera?

    Laddar in …
    1. Claes Engström skriver:
      18 mars, 2015 kl. 11:11 f m

      Svårt att hitta en ångvält i dessa dagar med en dieseldriven vält kan man nog uppbringa. Med det skulle inte göra någon som helt skillnad. då fiberarmeringen bara böjer sig.

      Laddar in …
  2. felix reychman skriver:
    17 mars, 2015 kl. 2:13 e m

    I takt med att kvinnor under 1900-talet lyckats tillskansa sig allt fler av de rättigheter som tidigare bara har varit för män, har vi också sett baksidan av det, i det att även kvinnor börjat bete sig illa. Även kvinnor kan vara dåliga chefer, och till och med köpa prostituerade i lämpliga länder i Afrika och Västindien.
    Nu tycks vi se samma sak med trafikmaktordningen. I takt med att även cykelbanor lagas, och det finns fler cyklister som börjar få en större del av kakan, ser vi också fler cyklister (om än inte en större andel) som beter sig lika illa som sina bilburna likar.
    Även cyklister kan vara otäcka trafikanter.
    Men kanske är det ett tecken på att även cyklister ÄR trafikanter, när de börjar utgöra ett hot för gatuarbetarna?

    Laddar in …
    1. Richard skriver:
      17 mars, 2015 kl. 11:42 e m

      Vad är det du försöker säga? Att när alla uppför sig som idioter är fullständig jämställdhet uppnådd?
      Ditt resonemang påminner om ett annat plumpt skämt: sedan kvinnor fick rösträtt har vi haft två världskrig.

      Laddar in …
      1. felix reychman skriver:
        18 mars, 2015 kl. 5:58 f m

        Nej. Inte alls.
        Det jag försöker säga är att först när en svagare grupp får mer utrymme kan man se att alla grupper innehåller puckon. I en allt för kuvad och marginaliserad grupp syns inte heller gruppens rötägg.

        Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d