Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

Jag tänker på den som "Måndag morgon".

Publicerad den 5 februari, 201526 januari, 2022

Vissa mornar är livet såhär.

Carmita Karlavägen
Karlavägen i Stockholm. Foto: Carmita Kicki Lundin/Facebook

(sedan är det såklart ofta så här också):
Nilspenton pendling

8 svar på ”Jag tänker på den som "Måndag morgon".”

  1. knight22 skriver:
    6 februari, 2015 kl. 11:27 f m

    Den fråga som uppstår i detta sammanhang är hur långt skyldigheten att cykla på cykelbanan sträcker sig. Det skulle ju inte förvåna om polisen dök upp och bötfällde någon som fortsatte cykla rakt fram.

    Laddar in …
  2. Simon skriver:
    5 februari, 2015 kl. 8:04 e m

    Tycker det är mer regel än undantag att cykelbanor, eller i alla fall övergångar mellan cykelfält till cykelbana, används till snöförvaring. En behändig liten ramp det där, när man vill ploga.
    Just den korsning man ser på bild är för övrigt otroligt dumt designad. Varför ha ett cykelfält som går upp på den smala trottoaren (trottoaren är så smal att folk breder ut sig på cykelbanan om de inte går i led) för att sedan gå ner igen 30 meter senare? Låt bara cykelfältet fortsätta rakt fram som gemensamt högersväng- och cykel-fält med väjningsplikt för bilisterna som kommer från mittenfältet? Kanske inte optimalt, men det var något jag såg på flera ställen i Köpenhamn och det skulle vara hundrafalt bättre än hur det ser ut idag.

    Laddar in …
    1. Simon skriver:
      5 februari, 2015 kl. 8:07 e m

      Kan tilläggas att högersväng-fältet bara är för bussar, så det är inte tungt trafikerat direkt, även om någon bil då och då väljer att svänga in där ändå.

      Laddar in …
      1. Simon skriver:
        5 februari, 2015 kl. 8:13 e m

        Såg att filen går framåt också. My bad.

        Laddar in …
  3. Richard skriver:
    5 februari, 2015 kl. 10:57 f m

    Även om snöhögen inte hade funnits där skulle jag fortsätta att cykla rakt fram på den fina asfalten. På vintern får bilisterna räkna med att vi cyklister cyklar mer på plogad eller våt asfalt.
    Provade att löpa med Icbug som har dynamiska dubbar häromdagen. vilken skillnad! Nu bara måste jag köpa dubbdäck.

    Laddar in …
    1. Anders Andersson skriver:
      5 februari, 2015 kl. 2:16 e m

      Är det inte precis vad snöhögen säger? Nu är det vinter och nu gäller blandtrafik.
      Återstår bara att meddela bilisterna, som inte fattar så fina vinkar.

      Laddar in …
      1. Richard skriver:
        5 februari, 2015 kl. 7:14 e m

        Istället för en flagga som man vinklar ut från pakethållaren för att markera minsta avstånd för bilar skulle man kunna sätta dit en Freddy Kreugerhand. Kör bilisterna för nära får bilarna klösmärken 🙂
        Det enda tråkiga med blandtrafik vissa dagar är risken att bli nerstänkt med slask. Dock inte på denna bild.

        Laddar in …
  4. John skriver:
    5 februari, 2015 kl. 10:02 f m

    Underbar och mycket talande bild!! 🙂 Upplyftande på något vis i all sin bedrövelse. Den sen säger en del om tingens tillstånd.
    / John

    Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d