Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

Nej, cykelbanan på Skanstullsbron är inte klar än

Publicerad den 20 augusti, 201414 januari, 2022

Vi får en del frågor om det verkligen är tänkt att den nya breda cykelbanan på Skanstullsbron ska se ut som den gör. Enligt uppgift skulle den vara helt färdig i början av augusti.
Nope, stolpen står ju kvar mitt i och det är fortfarande omålat. Stockholms Stad hälsar att…

2014-07-30 14.04.54
Som du säkert själv sett så är den tyvärr inte helt klar än. Det saknas en del målning vilken kommer att göras snart.
Dessutom ska ett portalben flyttas närmare barriärelementet. Flytten är beställt men vår entreprenör har blivit försenad. 

So, det är på gång!

11 svar på ”Nej, cykelbanan på Skanstullsbron är inte klar än”

  1. E skriver:
    31 augusti, 2014 kl. 1:20 f m

    Är det någon annan än jag som upplever beläggningen som för mjuk!? Tycker den suger mer ur benen än tidigare – kanske cirka 20% mer.
    Blir det hårdare med tiden tro? Och hur klarar denna beläggning vinterplogning? Slät är den, men klarar den tyngre fordon och plogblad när det är så lite sten?

    Laddar in …
    1. Richard skriver:
      31 augusti, 2014 kl. 6:33 e m

      Jag önskar alla cykelbanor var så här mjuka och sköna! Jag tror att man kanske använder saltaren på denna sida i vinter då betongmuren skyddar bilar från saltstänk medan man fortsätter att ploga på den andra sidan. Fast då måste den nya sidan bli dubbelriktad vilket den inte är idag.

      Laddar in …
  2. Björn skriver:
    21 augusti, 2014 kl. 1:59 f m

    Snarare så att entreprenören som sket i portalbenet första gången inte vill avbryta vinstgivande uppdrag på att rätta till något som ändå bara drabbar sånna däringa cyklister.
    Hur många minuter hade den fått stå kvar om en entreprenör gjort ett liknande slarvjobb på andra sidan betongbarriären?
    Man använder gärna entreprenörsursäkten från politiskt håll, men när ålade man senaste dessa med vite för någon av alla dessa stolpar eller andra livsfarligheter som entreprenörerna placerar ut eller lämnar?
    Jag gissar på ’aldrig’.
    Är det något ni har möjlighet att gräva i?

    Laddar in …
  3. Richard skriver:
    20 augusti, 2014 kl. 8:59 e m

    Jag såg ingen stolpe när jag cyklade söderut idag (eller så tittade jag på utsikten och missade den).
    Håller jag på att bli ett blindstyre?

    Laddar in …
    1. Jeroen Wolfers skriver:
      20 augusti, 2014 kl. 9:36 e m

      Fasen Richard, det måste ha varit utsikten som snodde uppmärksamheten 😉
      Så här såg det ut strax innan 16 idag i alla fall.

      Laddar in …
  4. ekstromenator skriver:
    20 augusti, 2014 kl. 4:33 e m

    RT @cykelbloggar: Cyklistbloggen: Nej, cykelbanan på Skanstullsbron är inte klar än http://t.co/Ys3CvATf2a @Cyklistbloggen

    Laddar in …
  5. MagnusGustavsso skriver:
    20 augusti, 2014 kl. 4:26 e m

    RT @Cyklistbloggen: Nej, cykelbanan på Skanstullsbron är inte klar än http://t.co/uiAGOBuzaa #cykla

    Laddar in …
  6. Johan skriver:
    20 augusti, 2014 kl. 3:42 e m

    Är det bara jag som upplever en ökning av antalet mötande cyklister på bron? Dagligen när jag cyklat söderut på bron har jag mött 1-3 cyklister på väg mot Skanstull. Tidigare säsonger har det varit ett undantag att en mött någon på väg ”mot strömmen”. Kanske beror det bara på en generell ökning av cykeltrafiken, eller så tycker en del cyklister att det bredare fältet inbjuder till trafik åt två håll? Cykelfälten är ju i nuläget enkelriktade (med förbudsskyltar vid brofästena, jag syftar inte på målningar i cykelfältet), men hur är tänkt att bli när fälten är klara?

    Laddar in …
    1. Franz skriver:
      21 augusti, 2014 kl. 5:34 e m

      Upplever samma sak. Förra året kändes det som det var ”samma gubbe” man mötte varje morgon vid samma tid. Nu tycker jag man får flera möten varje gång man cyklar på bron. Läskigt.

      Laddar in …
  7. Cykelkarneval skriver:
    20 augusti, 2014 kl. 3:38 e m

    RT @cykelbloggar: Cyklistbloggen: Nej, cykelbanan på Skanstullsbron är inte klar än http://t.co/Ys3CvATf2a @Cyklistbloggen

    Laddar in …
  8. cykelbloggar skriver:
    20 augusti, 2014 kl. 2:58 e m

    Cyklistbloggen: Nej, cykelbanan på Skanstullsbron är inte klar än http://t.co/Ys3CvATf2a @Cyklistbloggen

    Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d