Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

Vägarbeten som terrängbana

Publicerad den 16 april, 201328 januari, 2022

Ni som följer Cyklistbloggen regelbundet kommer säkert ihåg den här avspärrningen, där man som cyklist leddes in i en återvändsgränd. Nu har arbetet flyttat lite längre fram på vägen och entreprenören som gör jobbet är med all sannolikhet ett stort mountainbike-fan.
Så här har de dragit om sträckan (som ser ut så här normalt). Och ja, det är en cykelbana under. Och ja, det är bara hänvisningar för gående.

Tur att jag både har benmuskler och vinterdäcken kvar på. Tack Stockholm, för den  jämna standarden trafikmiljön håller. Not.

6 svar på ”Vägarbeten som terrängbana”

  1. Robert Andersson skriver:
    25 april, 2013 kl. 11:55 e m

    Kom och tänka en cykelsemester på E45 mot Göteborg. Gick bra att ligga på vägrenen ett bra tag. Men när man sedan kom till Lilla Edet, med byggt motorväg, som bekant betyder cykelförbund. Så fanns det skyltat om hänvisad cykelväg. Sedan kommer det roligaste av allt, en hänvisning att rulla upp cykeln för en brant trappa. Jag försökte faktiskt, men med tält och annat på cykeln, så kom man knappt upp några decimeter så gav upp ganska snabbt. Hittade en väg upp som enbart var för byggtrafik.
    Visserligen positivt att de hade tänkt på att hänvisa cyklister, men jag tror inte hänvisningsvägen vara helt igenomtänkt.
    Så här såg det ut:
    http://inta.se/bilder/old-DSCN7860.JPG
    http://inta.se/bilder/old-DSCN7862.JPG
    http://inta.se/bilder/old-DSCN7863.JPG

    Laddar in …
  2. Emil Vikström skriver:
    16 april, 2013 kl. 3:37 e m

    Jag jobbar där och åker buss. Jag har också förundrats över både vägarbetet och den normala cykelbanan uppe vid busshållplatsen. Du cyklar nu under Värmdövägen i början, men om du istället kommit uppifrån höger längs med Värmdövägen/Folkungagatan så hade du märkt en lustig trafiksituation vid busshållplatsen Londonviadukten, här: http://goo.gl/maps/KxTAU
    Cykelbanan går här framför busskurerna så i rusningstid står det givetvis en massa människor på cykelbanan. Jag är den enda som inte kliver ner i cykelbanan när jag går av bussen. Fortsätter man gå åt vänster ner mot där din film börjar så kommer man plötsligt att gå just i cykelbanan då trottoaren smyger sig in. Detta har varit extra otydligt på vintern då alla cykelsymbolerna varit täckta av modd.

    Laddar in …
  3. GabGjerswold skriver:
    16 april, 2013 kl. 10:41 f m

    RT @MattiasBengtsso: +1 RT @velonoir fan heller att jag cyklar där om inte @perankersjo eller @StockholmsStad köper nya däck till mig ht …

    Laddar in …
  4. MattiasBengtsso skriver:
    16 april, 2013 kl. 10:25 f m

    +1 RT @velonoir fan heller att jag cyklar där om inte @perankersjo eller @StockholmsStad köper nya däck till mig http://t.co/cnDMoYBv8o

    Laddar in …
  5. velonoir skriver:
    16 april, 2013 kl. 10:10 f m

    @Cyklistbloggen fan heller att jag cyklar där om inte @perankersjo eller @StockholmsStad köper nya däck till mig

    Laddar in …
  6. jwolfers skriver:
    16 april, 2013 kl. 10:05 f m

    RT @Cyklistbloggen: Vägarbeten som terrängbana: http://t.co/IdAqtFBre6 #cykla

    Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d