Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

Det är farligt med ironi

Publicerad den 3 april, 201317 juni, 2022

Förra veckan twittrade jag ut det här berömmet till kommunen:

Jättebra avspärrning av cykelbanan @stockholmsstad ! bit.ly/14uZM83 #cykla
— Cyklistbloggen (@Cyklistbloggen) 27 mars 2013

Bakgrunden var att avspärrningar för vägarbeten i cykelfälten oftast bara består av en ouppmärkt betongsugga mitt i banan. Men här var det reflexer, koner som ställts upp lagom långt från själva avspärrningen och skyltar så att det var lätt som cyklist att uppfatta och i lugn och ro hinna anpassa farten.
Men nu ringde precis Trafikkontoret och undrade vad som var fel. Uppenbarligen uppfattade de tweetet som ironiskt, och utifrån min posthistorik kan jag förstå dem. Så, jag ber om ursäkt, ger extra beröm till Trafikkontoret för att de ringde och hörde av sig! Och lovar att försöka vara mindre ironisk i fortsättningen.

9 svar på ”Det är farligt med ironi”

  1. emj77 skriver:
    3 april, 2013 kl. 6:36 e m

    Oj, jag undrar hur de kan ha fått för sig det, jag blev verkligen jätte glad när jag såg den där avspärrningen.

    Laddar in …
    1. Dmitri F. skriver:
      5 april, 2013 kl. 9:41 f m

      Vänta, är du ironisk nu?
      😉
      Jag har lite blandade känslor kring den, då jag tycker att just den sträckan är väldigt dåligt planerad även utan avspärrning, och speciellt nu när det är grusigt är det rätt farligt när en 2m bred cykelbana blir till 1m bred nedfart till ett 1.5m bred cykelfält 😉
      Men visst är det snällt att de satte upp reflexer!

      Laddar in …
      1. Erik Johansson skriver:
        5 april, 2013 kl. 3:11 e m

        Den gör gångtrafikanter så att de blir uppmärksamma på att det kommer en cykelbana där. Annars är det ofta är svårt att få ögonkontakt på detta ställe, som du säger utformningen är lite knepig, men trafikkontorets alternativ kommer nog vara att låta cyklister stanna för rött.
        Reflexerna kanske var lite overkill imo.. 🙂

        Laddar in …
        1. Dmitri F. skriver:
          5 april, 2013 kl. 6:00 e m

          Nä jag tycker det är bra med reflexer, då syns skiten även när det är mörkt.
          Men håller de på att bygga om den korsningen eller är det bara underhåll?

          Laddar in …
        2. Dmitri F. skriver:
          5 april, 2013 kl. 6:03 e m

          Egentligen borde de ta göra vägen till två filer istället för tre, och bredda cykelbanan. Det är ju knappast så mycket trafik där att man behöver den där vänster-svängs filen… puh

          Laddar in …
  2. Cyklistbloggen skriver:
    3 april, 2013 kl. 4:50 e m

    @StockholmsStad Notera alltså, att det inte var ironiskt! Jag skrev ett förtydligande blogginlägg: http://t.co/TJEB6ZqvTh /Christian

    Laddar in …
  3. Richard skriver:
    3 april, 2013 kl. 1:45 e m

    Härligt med riktig blogpower! Bra att trafikkontoret följer er 🙂

    Laddar in …
  4. jwolfers skriver:
    3 april, 2013 kl. 11:24 f m

    RT @Cyklistbloggen: Det är farligt med ironi http://t.co/sl5Rz0VAm0 #cykla

    Laddar in …
  5. Cyklistbloggen skriver:
    3 april, 2013 kl. 11:14 f m

    Det är farligt med ironi http://t.co/sl5Rz0VAm0 #cykla

    Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d