Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

SL: OK ta med vikcykeln på T-bana och tåg

Publicerad den 22 februari, 201320 januari, 2022


David Sennerstrand på bloggen Liv utan bil har fört en sisyfosartad fight mot SL för att få möjligheten att ta med sin vikcykel på T-banan och pendeltågen utan att behöva stoppa den i en väska först. Men till sist: framgång!

Vik på fik. Nu också OK på t-bana och tåg alltså. Foto: Henrik Gustavsson via Flickr
Vik på fik. Nu också OK på t-bana och tåg alltså. Foto: Henrik Gustafsson, Flickr CC BY-SA 2.0

Enligt ett mail från SL är det alltså OK att ta med vikcyklar på tunnelbanan och pendeltågen – utan att du först måste stoppa in dem i en väska. Du måste förstås ta hänsyn, precis som man ska göra med barnvagn. Dock är det mycket smidigt för många cyklister att cykla till t. ex. pendeltåget, vika ihop cykeln och åka för att sedan cykla vidare vid destinationen.
Läs hela historien på Livutanbil.se.
Starkt jobbat David!

6 svar på ”SL: OK ta med vikcykeln på T-bana och tåg”

  1. Erik Johansson skriver:
    24 februari, 2013 kl. 8:51 e m

    OBS: hon säger ”Min förhoppning är att vi får det klart till den 1 mars när den riktiga cykelsäsongen drar igång!”

    Laddar in …
  2. Bruse Persson skriver:
    23 februari, 2013 kl. 8:21 f m

    Vikcyklar i väska har väl aldrig varit förbjudna. Dock är det väl så inom SL att högerhanden vet inte vad vänsterhanden gör.

    Laddar in …
    1. Erik Sandblom skriver:
      23 februari, 2013 kl. 10:40 f m

      Ja men nu ska man tydligen slippa väska.

      Laddar in …
  3. Erik Sandblom skriver:
    22 februari, 2013 kl. 11:27 e m

    Heja David!

    Laddar in …
  4. livutanbil skriver:
    22 februari, 2013 kl. 9:13 e m

    @Cyklistbloggen tackar ödmjukast. Var en mm från att ge upp, tog i lite extra i sista smällen – och slutligen resultat:)

    Laddar in …
  5. jwolfers skriver:
    22 februari, 2013 kl. 2:21 e m

    RT @Cyklistbloggen: SL: OK ta med vikcykeln på T-bana och tåg:
    http://t.co/f7hfUvqukI
    Heja @livutanbil

    Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d