Stadens tyck till-app äntligen här

| 13 kommentarer

tyck till-appenI väl över ett år har det pratats om Stockholms stads oficiella app för felanmälan av gatumiljön. Och i dagarna släppdes den äntligen. Observera att det inte är någon specifik app för cyklister, utan du kan lämna synpunkter, berömma och felanmäla allt i gatumiljön.

Läs mer om appen hos Stockholms stad eller ladda ned appen direkt:

Tyck till för Android
Tyck till för IOS.

Författare: Jeroen

Jeroen är till vardags copywriter på Raring Design. Han har pendlingscyklat sedan 2008 och året-runt-pendlat sedan 2010. Cyklar på en Cykelfabriken Filibus Plus lastcykel med elassist.

Leave a Reply

13 Kommentarer på "Stadens tyck till-app äntligen här"

Avisera mig när
avatar
trackback

[…] (för att ange störningsmoment) har jag börjat använda stadens egenTyck till, (mer om appen här) vilken jag fått ett bra intryck av och som omfattar mycket mer än bara cykelrelaterade […]

Christian Gillinger
Gäst

Har nu använt den ett par gånger och en sak jag saknar är autoifyllnad av persondata. Det blir väldigt omständligt att varje gång behöva skriva in namn/epost/telnummer osv. Borde gå att lägga in i appen så det finns kvar.

Elisabeth
Gäst
Elisabeth
Gäst

Hörde ngt om ambulerande cykelreparation på P4/Stockholm. Vet ni vilka som startat detta? Tänkte lägga in numret i mobilen.

Jeroen Wolfers
Gäst

Kolla efter @cykelmekanikern. De var på radio imorse, verkar det som. Hittas enklast på Twitter, verkar det som: https://twitter.com/cykelmekanikern

Christian Gillinger
Gäst
Kolle
Gäst

Det verkar finns två mobila cykelreparatörer i stan numer?
https://twitter.com/Cykelfix1

cykelbloggar
Gäst

Cyklistbloggen: Stadens tyck till-app äntligen här http://t.co/uVzYVTaYSu @Cyklistbloggen

BattreStadsdel
Gäst

RT @Cyklistbloggen: Stadens tyck till-app äntligen här http://t.co/iM8jEOavxl #cykla #felanmälan #stockholm

Jeanette
Gäst

”Felanmälan: först avgörs om ärendet är en felanmälan eller inte. De fel som utgör fara eller risk för olycksfall åtgärdas så snart som möjligt och resten görs i prioriteringsordning. Felanmälningar skickas vidare till våra entreprenörer för åtgärd, vi har därför ingen möjlighet att lämna återkoppling i dessa fall.”
Mycket märkligt, varför kan dom inte lämna återkoppling på detta?? Kanske första punkten att felanmäla i appen.

Dmitri Fedortchenko
Gäst

Det är exakt samma system som på webben, om du väljer ”Felanmälan” som kategori så får du ingen återkoppling eftersom det skickas till Trafik Stockholm (då kan man inkludera sitt mobilnummer i själva texten, kanske får man återkoppling).

Vill man ha svar så är Klagomål det enda alternativet.

Felanmälan ska ses som något för att hantera trasiga trafikljus, lampor, papperskorgar och annat smått. I praktiken är det är ett par hens som åker ut till platsen och målar, fixar, donar.

Exempel på saker som inte löses genom felanmälan:

– Dåligt planerad väg (cykelväg alltså)

– Dålig trafikomläggning vid byggarbete

– Betongblock mitt i vägen (cykelvägen alltså)

– Träd mitt i vägen (cykelvägen alltså)

Då är det klagomål som gäller.

Christian Gillinger
Gäst

Jag fick feedback en gång när jag hade berömt en cykelomläggning. Det ringde en entreprenör och frågade mycket vänligt vad det var för fel på omläggingen och då fick jag förklara att jag inte hade varit ironisk, utan menade att den var väldigt bra gjord. Vi blev båda glada.

kallecyklar
Gäst

@Cyklistbloggen Praise the lord! https://t.co/ckYAJqG4JW

wpDiscuz